Розробка фірмового стилю у GBS Brand Expert Company

Фірмовий стиль – це набір ідентифікуючих елементів: графічних, кольорових та словесних. Всі разом вони створюють гармонійну смислову єдність послуг і товарів певної компанії. Також фірмовий стиль називають «айдентика» бренду, або «системою візуальної ідентичності» торгової марки.

Фірмовий стиль – це спосіб формування індивідуального іміджу фірми, так як складові фірмового стилю допомагають споживачеві знаходити саме Ваш товар, послугу або пропозицію, тим самим формуючи позитивне враження про Вашу компанію. Це свого роду «інформаційний носій», який відрізняє Вашу компанію від конкурентів.

Суть фірмового стилю безпосередньо пов’язана з поняттям іміджу. Це схоже на оболонку, яку наповнюють певним змістом. Таким чином, така оболонка та заходи по Public Relations (PR) і створюють імідж фірми.

Фірмовий стиль – це ефективний інструмент, який працює на:

  • залучення нових клієнтів;
  • поліпшення ринкової позиції;
  • підвищення довіри до фірми;
  • індивідуальність фірми;
  • можливість виділити компанію серед конкурентів;
  • захист товару від підробок.

Оригінальна «айдентика» – це обов’язкова умова для успіху компанії. GBS Brand Expert Company спеціалізується на створенні такої унікальної ідентичності. Наша команда – це професіонали, які знають і люблять свою справу.

Замовити фірмовий стиль

Фірмовий стиль TM WDS, створений GBS Brand Expert Company

Коли необхідно розробляти фірмовий стиль?

Існує дві точки зору з приводу того, коли необхідно розробляти свій фірмовий стиль:

  • одразу, як тільки фірма утворилася;
  • по мірі закріплення стійкого напрямку діяльності.

Однак найкраще приділяти увагу фірмовому стилю завжди, починаючи з перших днів заснування фірми.

Фірмам-початківцям необхідно мати свій товарний знак (графічне або словесне позначення) з реєстрацією, якщо фірма планує подальше тривале плавання. Ділові пропозиції, листи на бланках з фірмовим товарним знаком не залишаться непоміченими. Якщо навіть в подальшому будуть коригуватися фірмові кольори або допоміжні елементи фірмового стилю, то товарний знак, основний стилеутворюючий елемент, залишиться і буде збережена ідентичність компанії.

При формуванні фірмового стилю варто дотримуватися таких правил:

  • Спочатку виділити найголовніше, створити образ за допомогою розробки стилеутворюючих констант, а потім поступово розробляти інші складові. Найголовніше – це витримати загальний стиль, який працював би на образ фірми.
  • Для розробки носіїв фірмового стилю бажано користуватися послугами одної дизайнерської команди. Це правильний спосіб досягти єдності всіх носіїв і елементів фірмового стилю.

Слід розрізняти, що поняття фірмовий стиль інтерпретують у вузькому і широкому сенсі. У першому випадку – це сукупність товарного знаку та відповідних рекламних звернень. Безліч фірм обмежуються вузьким поняттям.

У широкому сенсі – це використання загальних принципів оформлення і поєднання кольорів для всіх видів реклами. Не варто втрачати важливий момент, піклуватися про створення фірмового стилю потрібно вже з самого початку. Фірма, яка почала свою діяльність без певних атрибутів, може легко і швидко втратити образ своєї компанії.

Розробка айдентіки бренду

Фірмовий стиль комплексу Nagori, розроблений GBS Brand Expert Company

Основні складові фірмового стилю

Розглянемо основні елементи:

  • товарний знак (словесний або графічний);
  • логотип;
  • кольорова гамма;
  • фірмовий шрифт;
  • фірмовий блок;
  • схема верстки;
  • слоган;
  • формати видань;
  • рекламний символ;
  • аудіообраз.

Головним елементом фірмового стилю є товарний знак. Це зареєстроване образотворче і словесне позначення, яке використовується для ідентифікації конкретних товарів і послуг. Таке позначення допомагає відрізнити товари та послуги одних фірм від інших, а також захищає товар від недобросовісних конкурентів.

Розрізняють п’ять видів товарних знаків: словесний, образотворчий, об’ємний, звуковий і комбінований.

Товарний знак (словесний) – це словесна конструкція, яка повинна утворювати слово. Це може бути, як відоме, так і нове слово, яке б відповідало критеріям новизни. Такий товарний знак називають логотипом.

Товарний знак (образотворчий) – це будь-яке зображення, яке відповідає критеріям новизни товарів і послуг. Це можуть бути предмети, тварини, фігури і абстрактні зображення.

  • Об’ємний знак – зображення в тривимірному вимірюванні.
  • Звуковий товарний знак – зареєстровані мелодії і звуки.
  • Комбіновані товарні знаки – це комбінація словесної конструкції і зображень.

Кольорова гамма – потужний засіб ідентифікації компанії або бренду, тому може використовуватися в якості основного компонента в побудові логотипу і створення системи фірмового стилю. Для оформлення як словесного, так і графічного знаку вибираються певні кольори, які створюють головний образ і викликають певні асоціації з конкретною компанією і родом її діяльності.

Тому дуже важливо при виборі кольорів враховувати вплив кольору на споживачів і з яким видом діяльності асоціюється той чи інший колір. Слід враховувати, яку форму і площу займає колір і його психологічну сумісність. Як правило, фірмовий стиль містить не більше двох кольорів, багатобарвність вкрай небажана. Це може бути викликано наступними причинами:

  • кольорове різноманіття може дратувати і далеко не завжди виглядає гармонійно;
  • можливі проблеми передачі кольору;

Також, вибираючи кольори, як фірмові, потрібно враховувати можливість їх правильної передачі на поліграфічній продукції. Далеко не завжди можна передати всі кольорові відтінки, особливо якщо це стосується газет, де використовують незмішані барвники. Фірмовий колір не варто міняти в різних рекламних оголошеннях, так як колір має правовий захист, на випадок якщо товарний знак зареєстрований саме в цьому кольорі. Якщо ж знак зареєстрований в чорно-білому кольорі – він має захист в будь-якому кольоровому відтворенні.

Розробка фірмового стилю

Айдентика готелю Алькор, розроблена у GBS Brand Expert Company

Фірмовий блок включає товарний знак, назву фірми, поштові та банківські реквізити, список товарів і послуг, рекламний символ підприємства і слоган. Фірмовий блок може використовуватися в різних випадках: від оформлення бланків до оформлення упаковки товару. Іноді фірмовий блок містить офіційну назву, реквізити і рекламний символ компанії, список товарів і послуг, графічні елементи і окремі фрази. Фірмовий блок добре використовувати як постійний елемент в «шапці» ділової документації, на візитці або на упаковці продукту.

Носіями фірмового стилю можуть бути різного роду об’єкти, на яких можуть розміщуватися будь-які елементи, що ідентифікують бренд. Умовно такі елементи можна поділити на категорії:

  • Елементи ділової документації: візитки, фірмові бланки, конверти, папки, блокноти та адміністративні документи, словом, все, що забезпечує роботу всередині компанії. Це можуть бути документи, які посвідчують особу співробітників, бейджи і пропуски.
  • Рекламна поліграфічна продукція включає різні презентаційні каталоги, буклети, брошури, корпоративні журнали, листівки та календарі.
  • Web і електронні носії фірмового стилю забезпечують дизайн сайту, презентації та відео.
  • Сувенірна і презентаційна рекламна продукція: ручки, сувеніри, брелоки, автотранспорт і рекламні намети, які є ситуативними носіями фірмового стилю.
  • Елементи упаковки, такі як пакети, обгортки, коробки і сумки, які можуть служити засобом для транспортування і зберігання спеціального обладнання.
  • Брендована уніформа співробітників підвищує рівень довіри з боку споживачів.
  • Елементи інтер’єру, екстер’єру та декору відіграють важливу роль в оформленні бренду.

Схема верстки включає компоновку друкованої продукції. Для будь-якої компанії дуже важливо мати схему верстки друкованих оголошень, так як використовуючи звичну для покупців форму верстки підвищується запам’ятовуваність і впізнаваність рекламних оголошень. Будь-яке таке оголошення формує в уяві покупця образ компанії.

Формат видань загальний на всю друковану продукцію сприяє впізнаваності рекламно-інформаційних матеріалів. Елементом фірмового стилю може бути якийсь корпоративний постійний персонаж, який наділений певними рисами, які включені в образ компанії. Як елемент фірмового стилю може використовуватися постійний комунікант ( «обличчя компанії»), реальна людина.

Розробка фірмового стилю та брендбуку

Розробка фірмового стилю для СTM Easy&Good від GBS Brand Expert Company

Компанією можуть бути розроблені спеціальні сигнатури і піктограми, які позначають товарні групи і іншу корисну інформацію. Фірмовий стиль має сотні елементів, хоча на практиці використовують набагато менше. Все залежить від специфіки і роду діяльності фірми.

Слоган – це коротка фраза, девіз компанії або товару. Слоган надає особливу виняткову значимість іміджу компанії. Це невід’ємний елемент фірмового стилю, і може навіть бути зареєстрований як товарний знак, який відображає специфіку компанії, сприяє тому, що фірма відрізняється від конкурентів. Слоган лаконічно передає головну ідею і думку.

Для того, щоб йти в ногу з часом необхідно проводити рестайлінг фірмового стилю. Він може бути комплексним, а іноді зміны піддаються окремі елементи. Існують три головні причини, через які може здійснюватися рестайлінг:

  • Плин часу, розвиток технологій і зміна пріоритетів може зробити слоган застарілим і неактуальним. Для цього багато компаній вдаються до подібних заходів для підтримки свого іміджу.
  • Зміна діяльності або новий напрямок фірми можуть стати причиною зміни стилю компанії.
  • Також це може бути бажання підвищити рівень продажів і зробити компанію більш затребуваною.

У разі якщо фірмовий стиль був знайдений і з плином часу виникла об’єктивна необхідність провести рестайлінг – то найкраще скористатися послугами фахівців GBS Brand Expert Company, які професійно зможуть внести корективи в елементи фірмового стилю компанії.

Всі необхідні складові бренду повинні бути зафіксовані в одному місці – brandbook або керівництво з управління брендом. Спираючись на нього, компанія позиціонує себе на ринку і вибудовує стратегію комунікації з клієнтами. GBS Brand Expert Company також надає даний вид послуги, який є невід’ємною частиною фірмового стилю.

Дизайн логотипу, гармонійне поєднання кольорів, шрифтів і графічних елементів – все це і становить фірмовий стиль будь-якої компанії, яка запам’ятається з самого початку і стане впізнаваною в подальшому.

Ми завжди зможемо реалізувати Ваші побажання! Команда GBS Brand Expert Company – це професіонали, які люблять і знають свою справу! Ми маємо величезний досвід в розробці та створенні фірмового стилю, який запам’ятовується!

Отримати консультацію

Зворотній дзвінок

Замовити зворотній дзвінок